Blachy otrzymaly od strony grzbietowej, gdzie stykaja sie z betonem obudowy

W Londynie niektóre odcinki obudowy tunelowej kolei podziemnej wykonano w części sklepieniowej z blachy aluminiowej (typu AlMg2) na nośnej konstrukcji Stalowej, wyzyskując zarówno antykorozyjność, jak i efekty dekoracyjne aluminium. Blachy otrzymały od strony grzbietowej, gdzie stykają się z betonem obudowy, powłokę bitumiczną. W r. 1953 wykonano dla kopalni Preissenberg (NRF) klatkę dla wózków w mieszanej konstrukcji stalowo-aluminiowej: ze stali St52 wykonano główne elementy nośne zawieszone na linie pociągowej, ze stopów AlCuMg i AlMgSi drugorzędne elementy nośne, ściany i stropy klatki. Osiągnięte w ten sposób obniżenie ciężaru Z 6725 na 3300 kG pozwoliło na zastąpienie klatki 4-wózkowej pracującej na głębokości do 488 m klatką 6-wózkową przy pogłębieniu szybu do 722 m bez zmiany wieży wyciągowej i maszynowni. W USA skonstruowano rozbieralną wieżę wiertniczą dla wierceń poszukiwawczych za ropą naftową w mieszanej konstrukcji stalowo-aluminiowej. Ciężar wieży, która pozwala na wiercenie do głębokości 4500 m, wynosi 180 T. Konstrukcja przystosowana do transportu lotniczego (ewent. przy pomocy helikopterów) składa się z części, z których żadna nie przekracza wymiarów 24 X 24 X 8,5 m i ciężaru 1,8 T. [podobne: blachy aluminiowe frezowane, pręty z aluminium, konstrukcje aluminiowe ]